case | varumärke & kommunikation
Axkid

Axkid erbjuder svensk design för barns säkerhet i trafiken. Vi hade nöjet att samarbeta med Friendly Advice i ett kommunikationsuppdrag med målet att förmedla de unika fördelarna och kvaliteterna hos våra bilbarnstolar.
Med skarpa strategiska insikter och skickligt hantverk kunde vi formulera övertygande budskap som på ett sympatiskt sätt förmedlar varför vi är det mest självklara och säkra valet för våra kunders barn och behov.
Genom att snabbt sätta sig in i våra värderingar och våra produkters unika egenskaper bidrog Miriam till en strategi som hjälpte oss att skilja oss från konkurrenterna. I vårt samarbete kunde vi framgångsrikt stärka varumärkets rykte för säkerhet och kvalitet. Vi rekommenderar med glädje Friendly Advice till alla som söker en skicklig och engagerad partner.
/Malin Johansson, CMO
Om Axkid
Axkid är ett svenskt företag som brinner för barns säkerhet i trafiken. Vi vill sätta nya, högre standarder för barns säkerhet i trafiken. Oavsett om det är unika funktioner, tekniska lösningar eller höjd komfort för både barn och vuxna. Genom förbättrade standarder och höjd kunskap räddar vi liv. Vår lösning är ett bakåtvänt åkande, så långt det är möjligt.